Contents
|
Index
|
Search
Inleiding
Overzicht
Gebruik in de klas
Hoofdstuk 1 Toeval
1.1 Bestaat toeval?
1.2 Toeval in de natuur
1.3 Random getallen met de computer
1.4 Kun jij random getallen intikken
1.5 The gamblers fallacy
1.6 Gemiddelde en spreiding
1.7 Conclusies
Opdrachten Toeval
Hoofdstuk 2 Gokkast
2.1 Verkennen app
2.1.1 Kosten per uur
2.2 Rollen en prijzen
2.3 Near miss
2.4 Conclusies
Opdrachten Gokkast
Hoofdstuk 3 Roulette
3.1 Verkennen app
Uitleg roulette
3.2 De wet van de grote aantallen
3.3 Verdubbelingsstrategie
3.4 Conclusies
Opdrachten Roulette
Hoofdstuk 4: Loterijen
Uitproberen
Eerste vragen ronde
Tweede vragen ronde
Verhalen uit de loterij wereld
Bewuste vertekening van kansen
Kahneman Kleine en grote kansen
Hoe vergaat het de winnaars
Hoofdstuk 5 Toto
UItkeringspercentage bepalen
Inhoudingspercentage
Kansen bepalen
Ben ik een goede speler?
Geavanceerde technieken
Skinner Game zone
Gokken, Skinner en Darwin
Game zone
google A/B
Gokindustrie
Levensverhalen